SÖKBARA POSTER
Nedan listas alla poster som går att söka just nu!
Förkortningar: (o) Ordinarie ledamot. (s) Suppleant till ordinarie.
Siffran inom parantes (x) syftar på antal lediga poster av samma typ. Poster på verksamhetsår har en uppdragstid från 1 juli till och med 31 juni nästkommande år. Poster på kalenderår har en uppdragstid från 1 januari till och med 31 december samma år.
Vid frågor kontakta valberedningen på valberedningen@mfskane.se
+ Vice Talman (1)
Verksamhetsår 24/25
Som Vice talman i Fullmäktige täcker du upp för talmannen då hen inte kan närvara. Du gillar ordning och reda och är inte rädd för att höja rösten. Du har full koll på MFs stadga för att se till så att den följs under mötena.
+ FUM-Sekreterare (s) (1)
Verksamhetsår 24/25
Som FUM-sekreterare ansvarar du för att protokollföra fullmäktigemötena. Du är lyhörd och skriver snabbt på dator. Tidigare sekreteraruppdrag är meriterande.
Utskotts- och sociala poster
Utskottsordförande ansvar för att leda och organisera sitt utskotts verksamhet. Medicinska Föreningen har över 20 olika utskott som täcker in både föreningens utbildningsbevakande bit och våra sociala utskott.
+ Brunchmästare (2)
Kalenderår 2025
Som brunchmästare ansvarar du för att brunch serveras på Locus Medicus Lundensis varje eller varannan vecka. Brunchen är en mycket uppskattad tillställning. Regelbundenhet är ett krav för att få mycket gäster. Posten för dig som surdegshipster eller cupcake-fantast!
+ Husförman, Malmö Locus (1)
Kalenderår 2025.
Husförmannen för Locus Medicus Malmoensis är ansvarig för alla bokningar gällande Malmö Locus. Som husförman är det bra att vara tydlig i kommunikationen och det är av vikt att husförmannen har möjlighet att befinna sig i Malmö på regelbunden basis. Posten är en tungt administrativ post, så en förkärlek för administration och ekonomi är ett måste.
+ Idrottsförman (1)
Kalenderår 2025
Som Idrottsförman ansvarar du för att leda Medicinska Föreningens idrottsverksamhet och hålla våra medlemmar i rörelse. Detta betyder att du som Idrottsförman ska leda ett flertal aktiviteter i veckan samt ansvara för lokalbokningar. Aktiviteterna är generellt förelagda under veckodagarna på kvällstid. Du bör ha goda ledarskaps- och samarbetsförmågor samt ha ett stort intresse för sport och rörelse.
+ Kirurgiska utskottet ordförande (1)
Kalenderår 2025
Kirurgiska utskottet är ett av Medicinska Föreningens nyaste utskott. Som utskottsordförande har du med fördel ett stort intresse för kirurgi och förmågan att hitta och samordna studenter, eller andra parter, som har kunskapen nog att leda en workshop gällande kirurgi.
+ Malmömästare (1)
Verksamhetsår 24/25
Som Malmömästare på Locus Medicus Malmoensis är du en form av pubmästare fast i Malmö. Din uppgift blir att anordna pubkvällar och annat i Malmö med en regelbunden basis, och i samröre med husförmannen få liv i Locus Medicus Malmoensis för att kunna erbjuda studenterna i Malmö härliga MF events.
+ Malmömästare (1)
Kalenderår 2025
Som Malmömästare på Locus Medicus Malmoensis är du en form av pubmästare fast i Malmö. Din uppgift blir att anordna pubkvällar och annat i Malmö med en regelbunden basis, och i samröre med husförmannen få liv i Locus Medicus Malmoensis för att kunna erbjuda studenterna i Malmö härliga MF events.
+ Novischgeneral (2)
Kalenderår 2025. 1 fysio, 1 oberoende program.
Novischförmän är de sex personer som utses av Medicinska Föreningen att ansvara för novischperioden. Dessa personer kommer från läkarprogrammet, biomedicinprogrammet samt logoped- och audinomprogrammet. Novischgeneralerna planerar och ansvarar för att genomföra hela novischperioden. De ska finnas tillgängliga för faddrar, befäl och novischer om dessa behöver hjälp. Som novischgeneral är man närmsta kontakt för styrelsen genom hela novischperioden. Posten innebär, förutom planering inför novischperioden, intensivt jobb i tre veckor under novischperioderna med många roliga minnen på köpet. Novischgeneralerna ordnar taggveckan, diverse aktiviteter under veckorna samt Sångboken (den traditionsenliga sittningen där Medicinska Föreningens sångbok sjungs in).
+ Ordförande MPH-UR (1)
Kalenderår 2025
As chairperson of the MPH-Utbildningsråd you are the link between the teachers and administration, the MF, and the MPH students. Together with your elected board you strive to ensure and improve the MPH program and take responsibility for the MPH economy.
+ Pubmästare (2)
Kalenderår 2025
Som Pubmästare är du en av fyra som har ansvaret för fredagarnas pubkvällar på Locus Medicus Lundensis. Du har hög personlig integritet och är tillräckligt orädd och ansvarskännande för att kunna bevara lugnet även i alkoholtäta sammanhang. Du kommer även att arbeta mycket nära sexmästarna i förberedelserna inför samt genomförandet av MFs alla fester. För att kunna söka denna post måste du ha fyllt 20 år.
+ Sexmästare (1)
Kalenderår 2025
Som sexmästare ansvarar du för planerandet och genomförandet av MF’s fester, sex stora evenemang på ett år. Du bör ha god organisatorisk förmåga, stort tålamod och vara stresstålig. En tung men givande post! För att kunna söka denna post måste du ha fyllt 20 år.
+ Tandemgeneral (1)
Kalenderår 2025
+ Toddydagsutskottsordförande (1)
Kalenderår 2025
Den stora toddydagen, Dies Toddyum Magna, är en av föreningens stora festtillfällen. Den hålls traditionsenligt på våren och innefattar evenemang på dagen, en uppsättning av Toddyspexet (anordnas av Toddyspexarna själva), en sittande middag samt ett eftersläpp som anordnas av sexmästeriet. Toddydagsutskottsordförande (kallas ofta Toddy Mor/Far) har en ansvaret att anordna denna roliga dag. Som Toddy Mor/Far bör du vara duktig på att organisera och se till så att saker blir gjorda. Det är även en fördel om en är bra på att kommunicera då det är flera parter som skall samarbete denna stora dag.
+ Ärtmästare (2)
Kalenderår 2025
Som Ärtmästare ansvarar du för att det under terminerna serveras ärtsoppa varje torsdag på Locus Medicus Lundensis. God samordnande förmåga och ett visst kunnande i köket underlättar, passion för ärtor är ett krav.
+ Ärtmästare (1)
Verksamhetsår 24/25
Som Ärtmästare ansvarar du för att det under terminerna serveras ärtsoppa varje torsdag på Locus Medicus Lundensis. God samordnande förmåga och ett visst kunnande i köket underlättar, passion för ärtor är ett krav.
+ Övermarskalk Corbalen (1)
Kalenderår 2025
Övermarskalken har huvudansvaret för att anordna Corbalen, som är Medicinska Föreningens bal som anordnas tillsammans med VÅVS. Övermarskalken utser en corbalskommitté som hjälper till med planerandet av den stora balen som går av stapeln i slutet av oktober varje år. Som övermarskalk är det bra om du gillar att ha ordning på saker och ting samt att du värnar som traditioner men samtidigt inte backar för att hitta på nya innovativa koncept.
Övriga förtroendeposter inom MF
Medicinska Föreningen har även ett antal övriga poster av betydelse för föreningens verksamhet.
+ Seniorskollegieledamot (5)
Verksamhetsår 24/25
Seniorskollegiet består av tidigare aktiva samt tidigare heltidare inom föreningen. Kollegiet leds av Inspektor. Syftet är att bistå med kunskap och minnen från forntida dagar. Du bör ha varit ordentligt engagerad men kanske ha trappat ner lite nu.
Corpus Medicum-gemensamma poster
Gemensamma poster för samtliga sektioner inom Corpus Medicum. MF:s fullmäktige nominerar till posten som därefter väljs av Corpus Medicums styrelse under deras sammanträde.
Medicinska Fakulteten
+ ETP-nämnden
Verksamhetsår 24/25
Antal poster: 1
ETP-nämnden består av vicedekan med ansvar för utbildning (ordf.), tre lärarrepresentanter och två studentrepresentanter varav en innehas av MF och en innehas av VÅVS. Nämnden har övergripande ansvar för ETP-processen, utser lärarrepresentanter och extern pedagogisk sakkunnig till bedömargruppen och förbereder ärenden som sedan beslutas av dekan.Nämnden sammanträder cirka 1-2 gånger per termin om 2h per tillfälle
+ ETP- Bedömargruppen
Verksamhetsår 24/25
Antal poster: 1
Bedömargruppen består av lärare som själva innehar ETP och som genomgått särskild utbildning i bedömning samt två studentrepresentanter varav en innehas av MF och en innehas av VÅVS. Även dessa ska ha genomgått särskild utbildning. I gruppen ingår också en extern pedagogisk sakkunnig. Gruppen intervjuar och bedömer de inkomna ansökningarna för att få ETP. Bedömargruppen sammanträder 1-2 gånger per termin. Utöver det tillkommer tid för inläsning av underlag.
Akademiska Föreningen
Alla poster tillsatta.
Studentrepresentantsposter
Studentrepresentants-poster
Som studentrepresentant representerar du studenter i frågor gentemot fakulteten och universitet. Därför är det viktigt att du kan företräda studenternas bästa och vill påverka utbildningarna och studenternas miljö på universitetet.
Medicinska Fakulteten
+ Nämnden för jämställdhets- och likabehandlingsfrågor (1)
Verksamhetsår 24/25
I nämnden diskuteras frågor som rör jämställdhet, likabehandling, diskriminering etc. på en fakultetsövergripande nivå. Som studentrepresentant ansvarar du för att föra fram och lyfta studenters åsikter och eventuella problem. Nämnden har ca två möten per termin, och utöver det krävs ca en timme till förberedelse inför varje möte. Frågor som diskuteras är bland annat könsfördelningen vid anställning av lärare, hur en hanterar diskrimineringsfall samt universitets övergripande arbete med likabehandling och jämställdhet.
Institutionsstyrelser
+ Styrelsen för EMV
Verksamhetsår 24/25
Antal poster: 1o + 1s
Institutionen för experimentell medicinsk vetenskap (EMV) är en av sex institutioner vid Medicinska Fakulteten. I institutionsstyrelsen fattas strategiska beslut om forskningsverksamheten och man har diskussioner om allt från ekonomi till arbetsmiljö. Som studentrepresentant ska du ge ett studentperspektiv i diskussionerna och har även rösträtt vid beslut. Du kommer lära dig mycket om forskning, organisation och verksamhetstänk. Posten passar dig som är intresserad av att forska eller arbeta inom fakulteten i framtiden!
2 möten/termin ca 2 timmar åt gången. Läs mer om EMVs forskningsverksamhet HÄR!
+ Styrelsen för IKVL
Verksamhetsår 24/25
Antal poster: 1o + 1s
Institutionen för kliniska vetenskaper, Lund (IKVL), är en av sex institutioner vid Medicinska Fakulteten. I institutionsstyrelsen fattas strategiska beslut om forskningsverksamheten och man har diskussioner om allt från ekonomi till arbetsmiljö. Som studentrepresentant ska du ge ett studentperspektiv i diskussionerna och har även rösträtt vid beslut. Du kommer lära dig mycket om forskning, organisation och verksamhetstänk. Posten passar dig som är intresserad av att forska eller arbeta inom fakulteten i framtiden!
3 möten/termin ca 2 timmar åt gången. Läs mer om IKVLs forskningsverksamhet HÄR!
+ Styrelsen för IKVM
Verksamhetsår 24/25
Antal poster: 1o + 1s
Institutionen för kliniska vetenskaper, Malmö (IKVM), är en av sex institutioner vid Medicinska Fakulteten. I institutionsstyrelsen fattas strategiska beslut om forskningsverksamheten och man har diskussioner om allt från ekonomi till arbetsmiljö. Som studentrepresentant ska du ge ett studentperspektiv i diskussionerna och har även rösträtt vid beslut. Du kommer lära dig mycket om forskning, organisation och verksamhetstänk. Posten passar dig som är intresserad av att forska eller arbeta inom fakulteten i framtiden!
3 möten/termin ca 2 timmar åt gången. Läs mer om IKVMs forskningsverksamhet HÄR!
+ Styrelsen för ILM
Verksamhetsår 24/25
Antal poster: 1o + 1s
Institutionen för laboratoriemedicin (ILM) är en av sex institutioner vid Medicinska Fakulteten. I institutionsstyrelsen fattas strategiska beslut om forskningsverksamheten och man har diskussioner om allt från ekonomi till arbetsmiljö. Som studentrepresentant ska du ge ett studentperspektiv i diskussionerna och har även rösträtt vid beslut. Du kommer lära dig mycket om forskning, organisation och verksamhetstänk. Posten passar dig som är intresserad av att forska eller arbeta inom fakulteten i framtiden!
2-3 möten/termin ca 2 timmar åt gången. Läs mer om ILMs forskningsverksamhet HÄR!
+ Styrelsen för ITM
Verksamhetsår 24/25
Antal poster: 1o + 1s
Institutionen för translationell medicin (ITM) är en av sex institutioner vid Medicinska Fakulteten. I institutionsstyrelsen fattas strategiska beslut om forskningsverksamheten och man har diskussioner om allt från ekonomi till arbetsmiljö. Som studentrepresentant ska du ge ett studentperspektiv i diskussionerna och har även rösträtt vid beslut. Du kommer lära dig mycket om forskning, organisation och verksamhetstänk. Posten passar dig som är intresserad av att forska eller arbeta inom fakulteten i framtiden!
2-3 möten/termin ca 2 timmar åt gången. Läs mer om ITMs forskningsverksamhet HÄR!
Programnämnder och kommittéer under PNL
PNL står för Programnämnden Läkarprogrammet. Dessa kommittéer behandlar därför internationella frågor, examinationsfrågor och studiesociala ärenden på läkarprogrammet.
+ PNL-ledamot
Verksamhetsår 24/25
Antal poster: 4s
PNL ansvarar för utveckling, planering och ledning av läkarprogrammet och dess kurser, och för att utbildningen bedrivs ändamålsenligt och effektivt, i enlighet med gällande regelverk. Som studentrepresentant ska du föra fram den breda studentgruppens perspektiv. Nämnden sammanträder tre gånger per termin a 3 h, och inför varje sammanträde hålls också beredningsmöten där du som studentrepresentant förväntas delta. Posten är arvoderad.
+ Ledningsgrupp preklin PNL
Verksamhetsår 24/25
Antal poster: 1
Posten som studentpresent i ledningsgrupp grundnivå representerar man studenter i frågor och diskussioner gällande den prekliniska utbildningen på läkarprogrammet. Gruppen träffas för att diskutera samtliga terminer på preklin och fokuserar på förbättringsarbete för kursen och dess delmoment. Gruppen sammanträder 2 gånger per termin i möten om cirka 2 timmar per tillfälle. Posten är inte arvoderad.
+ Ledningsgrupp klin PNL
Verksamhetsår 24/25
Antal poster: 1
På posten som studentrepresentant i ledningsgruppen på klinisk nivå representerar man studenter i frågor och diskussioner gällande den kliniska utbildningen på läkarprogrammet. Gruppen träffas för att diskutera samtliga terminer på de kliniska terminerna och fokuserar på förbättringsarbete för kurserna och deras delmoment.Gruppen sammanträder 2 gånger per termin i möten om cirka 2,5 timmar per tillfälle. Posten är inte arvoderad.
+ Kursplansberedningen PNL
Verksamhetsår 24/25
Antal poster: 1
Kursplansberedningen under PNL granskar kursplaner som skickas in för beslut till programnämnden. Detta innebär arbete med att läsa utkast till kursplanerna och ge feedback gällande förändringar till kursansvariga, så att kursplanen när den sedan kommer till nämnden har genomgått en första granskning. Som studentrepresentant ska du bidra med studenternas perspektiv så att kursplanen blir så tydlig som möjligt för studenterna. Kursplansberedningen sammanträder inför de programnämndssammanträden det inkommit kursplaner till, cirka 2 gånger per termin. Posten är inte arvoderad.
Programnämnder och kommittéer under PNM
PNM står för Programnämnden för Masterprogrammen. Dessa kommittéer behandlar därför internationella frågor, examinationsfrågor och studiesociala ärenden på kandidatprogrammet i Biomedicin, masterprogrammet i Biomedicin och Master’s in Public Health.
+ PNM-ledamot (s) (biomedmaster)
Verksamhetsår 24/25
Antal poster: 1s
Programnämnden för masterutbildningar ansvarar för masterprogrammen i biomedicin och folkhälsovetenskap, kandidatprogrammet i biomedicin, hälsovetenskapligt basår samt fakultetens fristående kurser. Nämnden ansvarar för strategiska beslut som berör flera program inom nämnden eller större frågor gällande specifika program. Punkter som berörs är bland annat godkännande av nya kursplaner, programmens budgetar och kvalitet. Som studentrepresentant representerar man studenterna på sitt eget program.Nämnden sammanträder tre gånger per termin a 3 h, och inför varje sammanträde hålls också beredningsmöten där du som studentrepresentant förväntas delta. Posten är arvoderad.
+ PNM-ledamot (o)(s) (MPH)
Kalenderår 2025
Programnämnden för masterutbildningar ansvarar för masterprogrammen i biomedicin och folkhälsovetenskap, kandidatprogrammet i biomedicin, hälsovetenskapligt basår samt fakultetens fristående kurser. Nämnden ansvarar för strategiska beslut som berör flera program inom nämnden eller större frågor gällande specifika program. Punkter som berörs är bland annat godkännande av nya kursplaner, programmens budgetar och kvalitet. Som studentrepresentant representerar man studenterna på sitt eget program.Nämnden sammanträder tre gånger per termin a 3 h, och inför varje sammanträde hålls också beredningsmöten där du som studentrepresentant förväntas delta. Posten är arvoderad.
+ Studiesociala kommittén PNM (2)(biomed)
Verksamhetsår 24/25
Antal poster: 2
På mötena samlas programmens ledningar, lärarrepresentanter och studentrepresentanter. Inför mötena förväntas du som studentrepresentant läsa dig in på de olika ärendena som ska hanteras. Det kan vara individärenden kring dispens, uppehåll, avhopp eller tillgodoräknande av kurser och poäng. Eftersom känslig information tas upp omfattas det som sägs på mötena av sekretess. Kommittén sammanträder vid 1-2 tillfällen per termin, ca 2-3 timmar per möte. Posten är arvoderad..
+ Studiesociala kommittén PNM (1) (MPH)
Kalenderår 2025
På mötena samlas programmens ledningar, lärarrepresentanter och studentrepresentanter. Inför mötena förväntas du som studentrepresentant läsa dig in på de olika ärendena som ska hanteras. Det kan vara individärenden kring dispens, uppehåll, avhopp eller tillgodoräknande av kurser och poäng. Eftersom känslig information tas upp omfattas det som sägs på mötena av sekretess. Kommittén sammanträder vid 1-2 tillfällen per termin, ca 2-3 timmar per möte. Posten är arvoderad.
+ Examinationskommittén PNM (2) (biomed)
Verksamhetsår 24/25
Examinationskommittén diskuterar olika frågor kopplat till examinationer på programmet. Det kan röra sig om allt från instruktioner till de som skriver tentafrågor, hur man undviker fusk vid examination och examination kopplat till QPS-systemet. Kommittén diskuterar även aktuella ärenden kopplat till examination, överklagandeärenden eller ärenden kopplade till byte av examinator. Kommittén sammanträder 2 gånger per termin i cirka 3 timmar per tillfälle. Posten är arvoderad.
+ Examinationskommittén PNM (1) (MPH)
Kalenderår 2025
Examinationskommittén diskuterar olika frågor kopplat till examinationer på programmet. Det kan röra sig om allt från instruktioner till de som skriver tentafrågor, hur man undviker fusk vid examination och examination kopplat till QPS-systemet. Kommittén diskuterar även aktuella ärenden kopplat till examination, överklagandeärenden eller ärenden kopplade till byte av examinator. Kommittén sammanträder 2 gånger per termin i cirka 3 timmar per tillfälle. Posten är arvoderad.
+ Internationella kommittén PNM ledamot (1) (MPH)
Kalenderår 2025
Internationella kommittéen diskuterar internationella möjligheter för studenterna inom nämnden. Detta handlar om bland annat utbyten men även internationalisering av programmen och internationella möjligheter på hemmaplan så som Certificate of international merits. Även återrapportering från internationella samarbetsorgan diskuteras här. Kommittén sammanträder 1-2 sammanträden per termin, cirka 1-2 timmar per möte. Förankring och återrapportering bör ske med utbildningsrådet. Posten är arvoderad.
+ Ledningsgrupp (1) (biomedmaster)
Verksamhetsår 24/25
Ledningsgruppen fungerar som ett diskussionsforum för att öka och bibehålla ett gott samarbete genom terminerna på masterprogrammet i biomedicin. Som studentrepresentant i gruppen får du chansen att direkt diskutera kursfrågor med de ansvariga på programmet.
Programnämnder och kommittéer under PNR
PNR står för Programnämnden för Rehabiliteringsprogrammen. Dessa kommittéer behandlar därför internationella frågor, examinationsfrågor och studiesociala ärenden på bland annat Logopedprogrammet och Audionomprogrammet.
+ PNR-ledamot (aud)
Verksamhetsår 24/25
Antal poster: 1s
PNR omfattar studenterna på logoped-, audionom-, fysioterapeut- och arbetsterapeutprogrammet. Nämnden ansvarar för strategiska beslut som berör flera program inom nämnden eller större frågor gällande specifika program. Som studentrepresentant representerar man studenterna på sitt eget program.Nämnden sammanträder tre gånger per termin a 3 h, och inför varje sammanträde hålls också beredningsmöten där du som studentrepresentant förväntas delta. Posten är arvoderad.
+ PNR-ledamot (fysio)
Verksamhetsår 24/25
Antal poster: 1s
PNR omfattar studenterna på logoped-, audionom-, fysioterapeut- och arbetsterapeutprogrammet. Nämnden ansvarar för strategiska beslut som berör flera program inom nämnden eller större frågor gällande specifika program. Som studentrepresentant representerar man studenterna på sitt eget program.Nämnden sammanträder tre gånger per termin a 3 h, och inför varje sammanträde hålls också beredningsmöten där du som studentrepresentant förväntas delta. Posten är arvoderad.
+ Internationella kommittén logaud (aud)
Verksamhetsår 24/25
Antal poster: 1o + 1s
Internationella kommittéen diskuterar internationella möjligheter för studenterna inom nämnden. Detta handlar om bland annat utbyten men även internationalisering av programmen och internationella möjligheter på hemmaplan såsom Certificate of International Merits.Gruppen sammanträder två gånger per termin, cirka 2 timmar per tillfälle. Posten är arvoderad. .
+ Internationella kommittén logaud (log)
Verksamhetsår 24/25
Antal poster: 1o + 1s
Internationella kommittéen diskuterar internationella möjligheter för studenterna inom nämnden. Detta handlar om bland annat utbyten men även internationalisering av programmen och internationella möjligheter på hemmaplan såsom Certificate of International Merits.Gruppen sammanträder två gånger per termin, cirka 2 timmar per tillfälle. Posten är arvoderad.
+ Internationella kommittén (fysio)
Verksamhetsår 24/25
Antal poster: 1s
Internationella kommittéen diskuterar internationella möjligheter för studenterna inom nämnden. Detta handlar om bland annat utbyten men även internationalisering av programmen och internationella möjligheter på hemmaplan såsom Certificate of International Merits.Gruppen sammanträder två gånger per termin, cirka 2 timmar per tillfälle. Posten är arvoderad.
+ Studiesociala kommittén logaud (aud)
Verksamhetsår 24/25
Antal poster: 1
På mötena samlas audionom- och logopedprogrammens ledningar, lärarrepresentanter och studentrepresentanter. Inför mötena förväntas du som studentrepresentant läsa dig in på de olika ärendena som ska hanteras. Det kan vara individärenden kring dispens, uppehåll, avhopp eller tillgodoräknande av kurser och poäng. Eftersom känslig information tas upp omfattas det som sägs på mötena av sekretess. Komittén har 3-4 möten per termin, ca 1 timme per möte. Posten är arvoderad.
+ Studiesociala kommittén logaud (log)
Verksamhetsår 24/25
Antal poster: 1
På mötena samlas audionom- och logopedprogrammens ledningar, lärarrepresentanter och studentrepresentanter. Inför mötena förväntas du som studentrepresentant läsa dig in på de olika ärendena som ska hanteras. Det kan vara individärenden kring dispens, uppehåll, avhopp eller tillgodoräknande av kurser och poäng. Eftersom känslig information tas upp omfattas det som sägs på mötena av sekretess. Komittén har 3-4 möten per termin, ca 1 timme per möte. Posten är arvoderad.
+ Ledningsgrupp (aud)
Verksamhetsår 24/25
Antal poster: 1
Ledningsgruppen fungerar som ett diskussionsforum för att öka och bibehålla ett gott samarbete genom terminerna på Audionomprogrammet. Som studentrepresentant i gruppen får du chansen att direkt diskutera kursfrågor med de ansvariga på programmet.
Andra arbetsgrupper
+ Huntingtoncentrum
Verksamhetsår 24/25
Antal poster: 1
2017 bildades Huntingtoncentrum som ett samarbete mellan Skånes universitetssjukhus (SUS), Skånevård Sund, Medicinsk service och Lunds universitet. Centrumets forskning fokuserar på Huntingtons sjukdom, både kopplat till sjukdomsförloppet, högspecialiserad vård och stöd till patienter och anhöriga. Styrgruppen består, utöver en studentrepresentant, av forskare och annan aktiv personal vid centrumet. Gruppen sammanträder cirka 2 gånger per termin om cirka 2 timmar per tillfälle. Posten är inte arvoderad.
+ Neuronanocenter
Verksamhetsår 24/25
Antal poster: 1
Centrum för neuronanomedicin bildades 2017 som ett samarbete mellan Region Skåne, Skånes universitetssjukhus (SUS) och Lunds universitet. Centrumets syfte är att förbättra samordning av tvävetenskaplig grundforskning, klinisk forskning, klinisk verksamhet och näringslivssatsningar för att förbättra vetenskaplig kvalitet och patientnytta. Styrgruppen utgörs, utöver studentrepresentanten, av verksamma personer vid centrumet från både universitetet och SUS. Posten är inte arvoderad.